7 moduri in care iti poti intari sistemul imunitar

Sistemul imunitar este în strânsă legătură cu corpul tău și modul în care ai grijă de el. De aceea are nevoie de hrană, odihnă și un mediu sănătos pentru a rămâne puternic.

Chiar și cele mai mici detalii fac diferența și te pot ajuta să eviți îmbolnăvirea, de aceea iată câteva idei care îți vor fi de ajutor:

Renunță la fumat și alcool

Fumatul este cauza multor boli și afecțiuni, unele fatale, atât pentru cel care fumează cât și pentru familie sau cei din proximitate.

Fumatul duce la schimbări profunde în sistemul imunitare, fiind un mix de inflamație generală și suprimarea imunității.

După ce renunți la fumat[1], sistemul imunitar va beneficia de nivele ridicate de antioxidanți cum este și vitamina C doar în câteva zile.[2]

 Urmează o dietă sănătoasă

Stilul alimentar are o mare influență asupra stării de sănătate a organismului și implicit a imunității. [3]

Stilul alimentar bogat în grăsimi saturate, alimente procesate, sare, zahăr și calorii multe dar sărac în legume, fructe și grăsimi sănătoase, este asociat cu bolile cronice. Pentru că acest stil alimentar susține inflamația în corp, deteriorând sistemul imunitar, poate conduce la dezvoltarea bolilor.

Dietele bogate în alimente integrale, legume, fructe, nuci, leguminoase, pește și fructe de mare și alimente direct din natură, neprocesare, scad riscul bolilor, susținând sistemul imunitar.

eficiențele nutriționale [4] sunt mai mari in prima categorie și deci expunerea către boli și afecțiuni. O dietă echilibrată presupune moderația și evitarea extremelor, astfel încât să ne putem bucura și de o mâncare tradițională delicioasă din când în când, fără efecte pe termen lung.

Bucură-te de somn odihnitor

Calitatea somnului afectează toate sistemele corpului inclusiv sistemul imunitar.[5] Somnul și sistemul imunitar se influențează reciproc. De exemplu anumite reacții ale sistemului imunitar la o răceala pot conduce la un somn prost calitativ. În același timp somnul de calitate întărește sistemul imunitar, permițând corpului să se refacă.

roblemele de somn, pot afecta buna funcționarea a sistemului imunitar și răspunsul acestuia în caz de pericol. Pe lângă faptul că în timpul somnului celulele corpului se refac, somnul susține și consolideaza invățarea și memoria.

Nu uita de activitatea fizică

Exercițiile fizice contribuie la starea de sănătate generală și la prevenirea bolilor.[1] Pentru că mișcarea constantă contribuie la starea de sănătate generală, ceea ce sprijină sistemul imunitar în lupta cu bolile.

Studiile arată că cel mai bine funcționează exercițiile fizice moderate[2] desfășurate pentru 30-60 minute pe zi. [3] Pe de altă parte exercițiul fizic prea intens pune stres asupra organismului ceea ce scade sistemul imunitar.

Departamentul de Sănătate recomandă 150-300 minute de mișcare moderată saptămânal, care să includă și exerciții cu toate grupele musculare.

Fă cure de minerale și vitamine

Este de dorit să ne luăm toate vitaminele și mineralele direct din natură, însă în zilele noastre acest lucru este destul de dificil. Chiar alimentele din surse sigure nu mai oferă aceeași cantitate de nutrienți la fel ca în urmă cu mulții ani, datorită poluării.

Și mai ales în cazul unor categorii de persoane mai sensibile cum sunt adulții, femeile însărcinate sau vârstnicii, curele cu vitamine și minerale sunt mai mult decât necesare, acoperind golurile nutriționale. Chiar și așa este important consultul medicului dacă nu ești sigur că un anumit supliment este pentru tine.

Vitaminele A, C, D, E, Zinc, Fier sunt doar câteva din necesarul zilnic. Majoritatea acestora se găsesc în Imublend un supliment unic, care contribuie la menținerea imunității simplu și ușor cu doar două capsule pe zi. Fără flacoane întregi de vitamine și minerale pe care de multe ori poate uiți să le iei.

Sistemul imunitar trebuie să fie preocuparea tuturor, mai ales primăvara și toamna, când au loc schimbările de sezon și corpul se adaptează. Pentru a ne feri de boli și afecțiuni grave și a ne bucura în fiecare zi de un corp sănătos și plin de vitalitate.

Bibliografie

[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7387807/

2] https://www.karger.com/Article/Fulltext/430391

3] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6523821/

4] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26270019/

5] https://www.sleepfoundation.org/physical-health

[6] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7387807/

[7] https://www.karger.com/Article/Fulltext/430391

[8] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6523821/

 

 

Ionel Chirnogea
Ionel Chirnogea
Articole: 19

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Open chat
Vă raspundem cu drag, la orice intrebare!