Cum sa ne bucuram de anotimpul friguros fara griji

Fiecare anotimp vine cu bucuriile și provocările specifice. Iarna poate fi lungă, friguroasă și fără prea mult soare, de aceea unele persoane o găsesc mai puțin plăcută și mai degrabă provocatoare. Mai ales când vine la pachet cu răcelile sezoniere.

De ce ne îmbolnăvim mai ales iarna

Multe persoane se confruntă cu răceli mai ales iarna, când temperaturile pot fi extreme noaptea și ziua, iar imunitatea mai slabă. Astfel virozele respiratorii sunt mai frecvente și pe fondul organismului sensibil, sunt șanse mari de îmbolnăvire. De ce  se întâmplă acest lucru? Bacteriile și virusurile se pare că se răspândesc mai ușor pe fondul temperaturilor mici, când răspunsul antiviral al corpului este mai slab, acesta fiind motivul pentru care ne îmbolnăvim.

Frigul este responsabil și pentru alte boli și condiții medicale cum sunt bolile de inimă, probleme cu tensiunea, bolile respiratorii și bolile cronice. 

Mai ales în cazul persoanelor în vârstă când metabolismul este scăzut, acestea pot resimți efectele frigului.

De aceea pe lângă îmbrăcămintea potrivită, avem nevoie de toate ajutoarele pentru minte, corp și suflet, pentru a face față sezonului rece.

Sănătate maximă chiar și sub 0 grade

Ai grijă la igienă: aceasta e calea cea mai sigură care te ajută să nu te îmbolnăvești.

Fă mișcare afară: aerul cald din interior poate ajuta la răspândirea bacteriilor așa că a petrece timp afară te poate ajuta în susținerea imunității. 

Odihnește-te: somnul și odihna sunt importante în menținerea unui organism puternic și rezistent. 

Mănâncă sănătos și bea apă: caută să alegi alimente nutritive chiar dacă sunt mai greu de găsit iarna. Acestea sunt bogate în vitamine și susțin imunitatea. Bea apă, chiar dacă iarna nu prea ți-e sete. Apa va elimina toxinele din corp și o poți îmbogăți cu aloe sau fructe, pentru a fi mai ușor de consumat.

Controlează nivelul de stres: stresul și grijile afectează sistemul imunitar și starea de sănătate.

Sfaturi pentru sănătate și stare de bine în anotimpul geros

Iată câteva sugestii și sfaturi care te vor ajuta nu doar pentru o stare de sănătate mai bună dar și pentru a trece cu bine de lunile lungi de iarnă:

Îmbracă-te bine și ieși afară: îmbracă-te gros și ieși la o plimbare, la patinoar sau o bătaie cu bulgări de zăpadă. Bucură-te de soare dacă este, absoarbe din plin vitamina D și admiră peisajul hibernal. 

Bea ceva cald: relaxează-te cu un ceai cald și parfumat cu arome de sezon: scorțișoară, cuișoare și portocală. Sau băutura ta preferată, care te poate încălzi și te ajută să ai o stare de bine.

Fii creativ: bunicile iarna împletesc, țes sau croșetează. Astfel aveau aceste obiceiuri de iarnă care le făcea să treacă mai ușor prin acest anotimp. Dacă nu vrei să dezvolți unul din aceste hobby-uri, citește o carte în timp ce te bucuri de aromele preferate difuzate cu ajutorul uleiurilor esențiale

Odihnește-te: dormi la amiază, pune-te la somn seara devreme și permite creierului și corpului să se odihnească, dacă tot zilele sunt mai scurte și nopțile mai lungi. Fă-ți o rutină de somn plăcută, cu o baie sau duș în care să te răsfeți cu produse care îți îngrijesc pielea și o cremă hidratantă pentru pielea care se usucă mai ușor iarna. 

Ajutoare pentru menținerea sănătății  tot timpul anului

În anotimpul rece mai ales, suplimentele pentru imunitate sunt de mare ajutor, pe lângă consumul de fructe și legume proaspete.

Toate activitățile menționate împreună cu câteva suplimente de vitamine și minerale de bază contribuie la pregătirea organismului și întărirea imunității pentru sezonul rece:

Vitamina C: este un antioxidant care ajută în protejarea corpului și susținerea sistemului imunitar. Corpul uman nu o produce, de aceea trebuie luată din alimentație și suplimente

Vitamina D: contribuie la susținerea imunității și la absorbția calciului. 

Zinc: este eficient în prevenirea și reducerea simptomelor de răceală. 

Speram ca toate aceste sugestii să te ajute să te bucuri de sezonul rece, cu toate bucuriile pe care le aduce într-o stare de sănătate maximă!

Cold exposure impairs extracellular vesicle swarm–mediated nasal antiviral immunity https://www.jacionline.org/article/S0091-6749(22)01423-3/fulltext

Temperature-dependent innate defense against the common cold virus limits viral replication at warm temperature in mouse airway cells https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4311828/

Flu Virus Fortified In Colder Weather https://www.nih.gov/news-events/nih-research-matters/flu-virus-fortified-colder-weather

Mortality risk attributable to high and low ambient temperature: a multicountry observational study https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(14)62114-0/fulltext

 

Ionel Chirnogea
Ionel Chirnogea
Articole: 14

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *